Friday, 4 November 2011

ape itu cinta??



selamat pagi semua:
what do you feel today?? hepi? bahagia? sedih? xde mood? feel down?
ape pn perasaan korg sume, harapnye hari anda dimulakan dgn perasaan yg indah2..cthnye cinta..
pecaya x kalau aku katekan bahawa smua org becinta? cinta pd Allah, RAsul, Mak Ayah , kekasih, kwn2 n sebagainye..ade tak cinta pd musuh??ish ape da aku nih, melalut smpai sebut musuh2 pulak..i xsuka musuh2 ni tau! menci..sebabnye, i syg sume..

ok. lets put our attention to my entry title.."ape itu cinta??"

from the word:
C- cinta
I - itu
N- nikmat
T- tapi
A- awas

yup, cinta tu mmg satu nikmat, tapi awas, jgn menjerumuskan diri ke arah cinta yg x diredhai Allah. nauzubillah.

hurm..skemanye ayat aku nih.. oke, sbb aku tgh angau, jadi haruslah aku tulis psl cinta kn?

penah x korg rse ;

~ aku ni bukannye cantek/hensem, siapalah yg nak kat aku
~ aku nk cinta yg kekal abadi smpai syurga
~ cinta?? ade ape dgn cinta, buang mse je becinta
~ aku bercinta ngan org yg betul ke?
~ penat dah aku mencari, tpi smpai skrg msih belum bertemu.

jgn sedih2, jgn risau, kalau korg usaha, pasti ade hasilnye.. aku kate:

~ suma org cantek n hensem2..
~ suma org boleh dpt cinta abadi kekal smpai syurga
~ cinta itu kan nikmat, jdi ia bukanlah satu perkara yg membuang ms
~ as long kite yakin ngan dia, pasti si dia pn yakin ngan kite
~ Allah jadikan makhluknya berpasang- pasangan, so, dun worry..

tips CINTA:

~motivasi diri hari2. cthnye: aku pndai msk, ap kate aku mskkan org yg aku syg mknn fevret die..
lagi: kene bersyukur slalu.. pasti korg akan lebih menghargai ape yg korg miliki

~ ubah penampilan : maksud aku dari segi tutur kata, pemakaian yg sopan n sbgainye.. bia sedap mate memandang..

~ bina pautan yg luas , silalah mencari n meramaikan kwn2 setiap hr.. bina kepercayaan yg bek antara kamu ngan semua org..

nampak mcm sng kan?? tapi semua ni kne ikhlas, jgn penah lupa untuk berdoa sbb ape yg berlaku atas Izin Dari Allah...


semoga kita smua beroleh cinta yg abadi. aminnn
syg korg semua tau..love love love

have a lovely tuesday >,<

No comments:

Post a Comment