Saturday, 15 September 2012

Kau TerCipta Buat Ku..

SAYANG ! ku bersyukur dengan
kehadiran mu disisi ku,
kerana bagi ku,
kaulah segalanya,
Bagi ku dengan kehadiranmu..
telah mengubah dunia ku...
Hari-Hari yang ku lalui
kini kian Berwarna-warni
Diwarnai dengan senyum tawamu..
Andai sahaja dirimu tahu..
Bahawa diriku ini
sentiasa merinduimu,,
Setiap saat , Setiap detik , Setiap masa...
SAYANG ku doaku sentiasa
Bersamamu...


~KENANG DAKU DALAM DOAMU~

Sunday, 19 August 2012

Ya TuHaN kUw!

Kau tetap kan laa hati aku untuk sentiasa menyayangi diri nya

jangan kau paling kan lagi hati aku ini ya ALLAH .

Sesungguhnya dia adalah sebaik-baik ciptaan mu !

Cambah kan lah benih kasih dan sayang ku untuk dirinya .

Agar cinta itu menjadi cinta yang kau redhai !

AMIN {<_>}


<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3



KaSih HaTi ^_^

assalamualaikum~
haaaaah ! alhamdulilah..ade gak free time tok aku mng update this bloggy..
nk kongsi sikit cerita happy lam hidup ku..cite pasal spe ekh??haaaaahaaa...aku dia dan cinta..cehh!!
jiwang time laa ni oke ! agax2 spe ade penyakit loya dan alahan dengan ayat2 cintaku yg jiwang karat ni,,hope u all back off from my page sblom anda mencemarkan kesucian blog aku ni..hehei . .XD
kisah ni adalah kesinambungan dari aku nyew last post yee !
FARYNA RYNA yg niy nme fb die !! sdap name dia kn ~ spe ni ea??aduhai spe gerangan name ni??
npe bedebar2 ekh ble aku sebut nme ni ??..erhmmm...dia ni si pencuri !!!yaaa!!pencuri hati aku ! ;P
abeslah hati aku dh kne curik nii..atoyai..mane aku nak cari nii.. -__-
jom ngok sikit muke dye !!>>>>



yeaaahh!amacam kiut x??hoho !
i'm yours and u're mine !
awak2 !
saya memang xterbaek tok awk tpi
saya akan cuba menjadi yang terbaek ye syg..
awak jnji jangan tinggalkan sye ye syg...
sye xnk kehilangan awak !
i wanna be ur soulmate !
tapi saye yakin awk xakan tinggalkan saye
muaaxx3

~sekian terima kasih~


Wednesday, 11 January 2012

SeDiH :(

kAwan2 nk thu sbb pew aqu sedih basikal fixie kesayangan aqu da hilang.
KEPADA sesiapa yg curi basikal aqu tuh pulang la kt aqu blik aqu syg sngt kt basikal tuh.
SEMUA tuh dari titik peluh aqu cari duit 
<< nk beli bsikal ni >>

hihihihi :(  
aqu syg die cm mne aqu sygkn keluarga aqu dan AWEK aquu~~~!!!!!

Friday, 4 November 2011

SaYaSaYaNgKaWaNsAyA ~~!@#$

AiR yAnG dIcInCaNg TiDaK aKaN pUtUs.
KaMi BuKaN sAhAjA aDiK-bErAdIk,
MaLaH kAwAn KaRiB



Muflis di akhirat HUKUM MENGUMPAT

Jika seseorang  itu mengumpat, dia bukan saja akan mendapat dosa di atas apa yang telah diumpat, seolah-olah menabur fitnah malah dia juga akan menerima dosa orang yang diumpat itu.
Mengumpat adalah termasuk dalam dosa-dosa besar yang sangat dilarang dalam agama Islam.             Perbuatan mengumpat boleh memecahbelahkan masyarakat, mengugat perpaduan umat kerana ia membuka keaiban jika ia benar dan menabur fitnah jika ia tidak benar.                                                                                  Mereka yang mengumpat tidak akan terlepas dari dosa sehingga dia memohan ampun daripada Allah dan juga dari manusia yang diumpatnya.

 
                            


SeKaDAr ReNuNGAn ~@~

ape itu cinta??



selamat pagi semua:
what do you feel today?? hepi? bahagia? sedih? xde mood? feel down?
ape pn perasaan korg sume, harapnye hari anda dimulakan dgn perasaan yg indah2..cthnye cinta..
pecaya x kalau aku katekan bahawa smua org becinta? cinta pd Allah, RAsul, Mak Ayah , kekasih, kwn2 n sebagainye..ade tak cinta pd musuh??ish ape da aku nih, melalut smpai sebut musuh2 pulak..i xsuka musuh2 ni tau! menci..sebabnye, i syg sume..

ok. lets put our attention to my entry title.."ape itu cinta??"

from the word:
C- cinta
I - itu
N- nikmat
T- tapi
A- awas

yup, cinta tu mmg satu nikmat, tapi awas, jgn menjerumuskan diri ke arah cinta yg x diredhai Allah. nauzubillah.

hurm..skemanye ayat aku nih.. oke, sbb aku tgh angau, jadi haruslah aku tulis psl cinta kn?

penah x korg rse ;

~ aku ni bukannye cantek/hensem, siapalah yg nak kat aku
~ aku nk cinta yg kekal abadi smpai syurga
~ cinta?? ade ape dgn cinta, buang mse je becinta
~ aku bercinta ngan org yg betul ke?
~ penat dah aku mencari, tpi smpai skrg msih belum bertemu.

jgn sedih2, jgn risau, kalau korg usaha, pasti ade hasilnye.. aku kate:

~ suma org cantek n hensem2..
~ suma org boleh dpt cinta abadi kekal smpai syurga
~ cinta itu kan nikmat, jdi ia bukanlah satu perkara yg membuang ms
~ as long kite yakin ngan dia, pasti si dia pn yakin ngan kite
~ Allah jadikan makhluknya berpasang- pasangan, so, dun worry..

tips CINTA:

~motivasi diri hari2. cthnye: aku pndai msk, ap kate aku mskkan org yg aku syg mknn fevret die..
lagi: kene bersyukur slalu.. pasti korg akan lebih menghargai ape yg korg miliki

~ ubah penampilan : maksud aku dari segi tutur kata, pemakaian yg sopan n sbgainye.. bia sedap mate memandang..

~ bina pautan yg luas , silalah mencari n meramaikan kwn2 setiap hr.. bina kepercayaan yg bek antara kamu ngan semua org..

nampak mcm sng kan?? tapi semua ni kne ikhlas, jgn penah lupa untuk berdoa sbb ape yg berlaku atas Izin Dari Allah...


semoga kita smua beroleh cinta yg abadi. aminnn
syg korg semua tau..love love love

have a lovely tuesday >,<

Thursday, 3 November 2011

cERita SuRaT UnTuk AdiK


Mengisahkan kisah seorang adik yg selalu tulis surat kat abang dia..Dan dia xtau pon abg dia balas surat tu….hmmm..;(


Aku ada abg..Dah lama berpisah..Tapi aku selalu utus surat kat die yg kat kampong..Satu pon x berbalas..
2 Tahun lepas..Aku menikah tanpa izin abang..Sebab puas aku cari tapi x jumpa dia..Sepanj…ang perkahwinan aku..Aku x tenang..


Cuti sekolah yang lepas..Aku ajak suami aku balik kampong..Aku nak bersihkan rumah pusaka makl dan ayah.. Semasa membersih rumah using tu..Aku tersapu surat yang aku kirimkanpada abangku 2 tahun yang lalu..Sebelum aku menikah…suratnya macam ni..


“Khas buat abangku,
Abg, ko ingat lagi x..
Mak ngan ayah meninggal mase aku Darjah 5..ko plak Tingkatan 5.., Masa tu diorang eksiden sebab nak beli kek befday aku sebab aku baling semua perhiasan kat umah kite, sampai mak terpaksa pegi beli ngan ayah..Tapi aku hairan mase tu, ada satu bekas kaca yg aku pecahkan..tbe2 banyak air keluar..Tapi ko cepat2 lap lantai umah kite..Tapi aku x amik kisah pon sal hal tu..
Sebelum pegi, diorang cium kita berdua. Diorang cakap
“ Abg, ko jaga adik. Jangan bagi nangis. Kalo mak dah xde, ko jangan tinggal die. Ingat sket mak ngan ayah ko ni..Jangan sesekali biar die sorang-sorang “


Ko ingat x..
Sebelum diorang pegi beli kek, ko balik dari sekolah, ko belikan aku pengikat rambut warna biru, sebab ko ske warna biru kan..Tapi aku campak kat longkang belakang umah kite, Sebab aku suke warna pink. Lepas kejadian tu..ko x penah ucap bufday kat aku lagi..Sampai sekarang..


Abg, ko ingat x..
Kita hidup 2 orang je lepas tu, ko x sekolah lagi..Ko pegi mana pon aku xtau..Tapi malam malam baru ko balik dan xpernah cakap ngan aku, Ingat tak, aku masak untuk ko, Tapi ko xmakan pon..Last2 pagi esok aku nampak ayam2 yg makan.Ko x penah ucap terima kasih kat aku.


Abg, ko ingat x..
Pernah sekali aku mintak duit nak pegi sekolah, Tapi time tu ko tengah tido..Aku amik Dua riggit dalam poket jeans ko..Masa balik sekolah, ko lempang aku sampai mulut aku darah. Tapi ko x pujuk aku balik pon..Tapi keesokannya,nasib baik luka tu dah elok..


Abg, ko ingat x..
Semasa umur aku 18 tahun..ko hantar aku kat Kuala Lumpur, umah Pak Long..ko cakap ko ada hal..Tapi sampai sekarang ko x datang amik aku..Berpuluh surat aku titipkan bersama airmata aku pada kau..Kenapa tiada sebarang balasan..Kenapa abg??


Sekarang umur aku dah mencecah 26 tahun, dan umur ko dah pon 32 tahun, aku sudah pon disunting orang..Ketika hajat untuk menikah aku sampaikan surat lagi pada engkau..Kenapa kau diam je? Kenapa ko x cakap apa2? Aku perlu izinmu sebagai wali aku..


Abg,
Jika kau dapat surat ni..Katakanlah pada aku..Ada apa sebenarnya yg sedang berlaku..
Salam sayang,


Adik.”
Aku mula terasa yg teringin nak selongkar rumah pusaka ni…Yelah.. Nak balik jarang sangat..
Masa aku buka balik almari aku yang buruk yang dah kena makan anai2..Tibe ada satu kotak besar jatuh and banyak kotak2 kecik serta sampul2 surat..
Dan tiba2 aku terpandang satu surat yang cantik sangat…dan aku buka…
“Assalamualaikum..
Kehadapan adikku yang jauh di mata ..
Maafkan abg kerana tidak membalas satu pon surat yang engkau kirimkan..Kerana aku tidak berdaya sayang..


Aku masih ingat detik kemalangan mak dan ayah kita..Iye, kau pecahkan perhiasan rumah..Tahukah kau salah satu perhiasan di situ adalah hadiah untukmu?? Mesti kau tidak perasan..Yang pecah itu adalah sebuah balang ikan emas yg telah aku, ayah dan mak belikan untuk kau..Tahukah kau ayah masih berhutang dengan apek yg jual ikan tu di pekan..


Adikku sayang..
Aku tau kau tak suka warna biru..Tapi aku beli pengikat rambut itu untuk kau..Supaya kau akan ingatkan aku sentiasa bila kau pakai pengikat rambut itu..Walaupon kau dah campakkan pengikat rambaut tu..Aku dah ambil balik, dan basuh..dan telah aku letakkan dalam sebuah kotak kecil di rumah kita..Nanti kau ambil ya..


Adikku sayang..
Jangan lah kau bersedih kerana aku sudah tidak ucapkan lagi tanggal hari jadi mu..Kau pon sudah lupa ya..Pada tarikh itulah kedua orang tua kita meninggal..Aku tak sanggup melihat tangisan engkau bila aku ucapkannya..Aku harap kau mengerti..


Adikku sayang..
Tahukah kau kenapa aku hanya balik bila malam saja..Kerana aku bekerja di pekan..Mengangkat guni2 untuk letak dalam lori..Untuk menyara engkau..Untuk membeli buku sekolah engkau, makan kau, baju-baju engkau dan semua persiapan kau..Kerana masa itu,..Kau sangat terkenal dengan kecantikan kau, Ramai yg memuji..Aku harus sediakan perhiasan untuk kau..Supaya kau tidak rasa malu..Aku tidak pulang siang hari kerana aku takut jika engkau dicerca kerana abangmu yg kelihatan seperti pengemis ini..


Adikku sayang,
siapa cakap yg aku tidak menjamah masakan kau..Aku akan makan masakan itu sebelum subuh..Sebab aku perlukan tenaga untuk siang hari, dan aku makan semasa engkau tidur..Supaya jari-jarimu tidak tercedera dan kasar semasa basuh pinggan dan matamu tidak bengkak kerana menemani aku makan..


Adikku sayang,
aku malu untuk ucapkan terima kasih..Kerana engkau banyak berkorban untukku..Kau menyediakan makanku dan segalanya..Adakah ucapan itu cukup untuk membayar semuanya?? Jika aku ucapkan terima kasih..Biarlah aku ucapkan di akhir hayatku..Kerana terima kasihku untukmu adalah ntuk semua yg kau lakukan semasa hidupku..


Adikku sayang,
Maafkan aku kerana aku memukulmu..Tahukah kau mencuri dan mengambil barang tanpa kebenaran adalah berdosa? Aku tidak sanggup untuk mengherdik kau lalu aku putuskan untuk memberi pengajaran yg akan kau ingat sampai bila-bila..Betulkan..selepas kejadian itu..Kau sudah tidak mengambil barang orang lain sesuka hati kan?? Itu tandanya perbuatanku tidak sia sia kerana aku dapat mendidikmu..Dan tahukah kau aku berhempas pulas menyapu minyak dibibirmu pada malam itu ketika kau tidur?Aku keluar mencari pucuk jambu batu dan menggilingnya sehingga batu lesung itu turut menggiling tangan aku..Sakit yang amat sangat..Tapi aku tetap teruskan dan Alhamdulillah..aku Berjaya mencuci kesan minyak dan ubat itu sebelum kau bangun..Aku tidak mau bengkak itu mencacatkan wajahmu yang cantik itu..


Adikku sayang..
Maafkan aku kerana terpaksa memisahkan kau dari aku, sebenarnya..aku menghantar kau kerana aku jatuh sakit ketika itu..Mungkin kerana ketika aku bekerja kontrak di tempat pembinaan menyebabkan aku sangat terdedah pada debu dan simen..Aku terjatuh semasa kerja dan dikejarkan ke hospital..Doktor mengesahkan aku menghidapi barah peparu dimana badan ku tidak berupaya untuk memikul barang yg berat, serta pernafasan aku sudah tak selancar dulu..Patutlah aku selalu batuk batuk, sesak nafas dan pandanganku yg makin kabur..Aku terpaksa dirawat dihospital walaupon doktor menjangkakan aku xkan bertahan lama..


Sayangku..
Aku titipkan surat ni di rumah pusaka, ketika ini aku di hospital..Jika suatu hari nanti engkau pulang ke rumah kita..Bacalah semua surat2 dan bukalah semua hadiah yg aku belikan setiap tahun lebih kurang 9 tahun dahulu..Dan maafkan aku jika tidak dapat sediakan hadiah untukmu pada tahun ini..


Adikku sayang..
Mungkin tika kau membaca surat ini..Aku sudah pon tiada..Jangan kau bersedih..Di sini ada beberapa perkara yang ingin aku katakan..
Untuk menyapu rumah kita ketika aku pulang dengan pakaian dan kotor serta debu, TERIMA KASIH.
Untuk mengelap setiap barang yg aku sentuh supaya sentiasa bersih dan tiada kuman, TERIMA KASIH.
Untuk membasuh pakaianku yg busuk dengan peluh ku, TERIMA KASIH.
Untuk melemparkan senyuman dan salaman ketika aku pulang dr kerja, TERIMA KASIH.
Untuk memasak lauk kegemaranku yg kau sangka aku tidak suka, TERIMA KASIH.
Untuk mengingatiku dan menulis surat yg tidak bisa aku balas, TERIMA KASIH.
Untuk menjadi adik yang sangat aku sayangi, TERIMA KASIH.
Untuk segalanya yang kita tempuhi, suka mahupon duka, TERIMA KASIH.


Adikku sayang..
sekiranya engkau disunting seseorang..Biarkan pakcik kita menjadi walimu..Kerana aku mungkin sudah tiada..
Bahagiakanlah dirimu..Kerana itu yg aku mahukan..Jagalah suamimu dan jangan kau ingkarinya..
Salam sayang sedalam-dalamnya,
Abang.”
Di rumah pusaka itu..Aku termenung bersama jernihan airmata yg mengalir..Lantas..Aku buka satu persatu hadiah yang dikatakan..
Semuanya berwarna pink..Dan semuanya di tulis nama aku dengan tulisan yg sangat indah..Ya Allah…Aku meraung sambil menatap hadiah itu..
Ya Allah..dimanakah dapat ku cari insan semulia abangku




Jangan lupa untuk tekan butang like selepas anda baca ♥


Aku dapat dari facebook , sedih kan ? Takpe aku tahu korang nangis . Watcool :')